Skip to content

Cruzada estelar – canviem espases per bólters

febrer 3, 2011

Si fa uns dies estrenàvem la secció de “retrorresenyes” amb Heroquest avui parlarem del seu germà petit: “Space Crusade”.  Aquest joc va ser creat, igualment, per Steven Baker i coproduït per MB i Games Workshop l’any 1990; és a dir, un any després que Heroquest. La mecànica dels dos jocs és molt similar: un únic jugador pren el paper dels enemics mentre que un nombre variable de companys agafen el paper dels herois de la partida.

En el cas de “Cruzada Estelar” l’ambientació era futurista: uns capítols de soldat accedeixen al interior de naus espaials abandonades i les netegen de malvades criatures alienígenes al temps que intenten dur a terme una missió. Cada jugador s’encarrega d’un d’aquests capítols i disposa d’un total de cinc soldats armats amb diferents tipus d’armes i equipament.

D’altra banda el taulell comença a ser modular de manera que es poden combinar quatre seccions de taulell de manera variable (d’una forma molt similar a Ricochet Robots), no hi ha mobiliari i l’aposta es dirigeix més cap a la possibilitat de canviar les armes als herois. A més el joc aportava un seguit d’atrezzo en 3D per representar els malvats alienígenes o uns elements d’informació on presentar l’estat dels soldats que simulen artefactes mecànics.

El joc s’inspira clarament en Space Hulk, tot un clàssic que recentment ha complert 20 anys i que ja comentarem àmpliament en una atra retroressenya. La funció del joc era la mateixa que la sel seu germà gran: introduir els jugadors en un món determinat portant, indefectiblement, al coneixement d’uyn joc de me´s gran abast: warhammer o warhammer 40k.

ENS HA AGRADAT

– El respecte que em mereix per la funció que va complir als anys 90.

– La seva sencillesa permet introduir molt fàcilment a jugadors al camp de la ciència ficciói el rol.

– La quantitat d’entreteniment que permet i la potenciació que fa de la imaginació dels jugadors: creació d’aventures pròpies, retoc i pintat de miniatures, etcétera.

NO ENS HA AGRADAT

– Mirat amb  prespectiva el joc és molt mecànic i les possibilitats, al cap i a la fi, són mol reduïdes ja que, tot i que canviem la configuració del taulell, els enemics, o el fil argumental, el joc va sempre del mateix.

SI T’HA AGRADAT, T’AGRADARÀ: Doom, Space Hulk: Death Angel, Space Hulk.

Anuncis
No comments yet

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: